My Monologue xx22.12.2019 - 06.12.2025 ![]() Kuva © Thanks-A-Lot Farm (permission) My Monologue xx on virtuaalihevonen.
#9451 Nolo on kyllä kaikkea muuta, kuin nimensä arvoinen hevonen. Nolo on herkkä ja nopea - varsinkin herneiden nenään vetämisessä. Joskus Nolo vetäisee herneen niin syvälle nenään että voisin vannoa sen koskettavan orin etummaista aivolohkoa. Nolon suututtamiseen ei myöskään paljoa tarvita, liian nopeat liikeet, vääränlaiset tai ristiriitaiset avut, äänenpainon nousu ilman syytä... Nolo keksii kyllä keinon loukkaantua, tavalla tai toisella. Loukkaantuessaan oriin molemmat päät muuttuvat varsin vaarallisiksi. Se tykkää yrittää silloin napsia etupäällä ja sätkiipä moinen mokoma myös takapäästään. Jos oria ei saa, vastoin kaikkia odotuksia, loukkaantumaan, niin sen kanssa työskentely sujuu leikiten. Silloin se muistuttaa rauhallista tuntiratsua, jonka kanssa voi halia, rapsutella ja heittää sille varusteet selkään ilman että tarvitsee tarkistaa tapaturmavakuutuksensa voimassaoloaikaa. Sen sijaan ratsuna ori on uskomaton. Se on nopea ja sopivan herkkä (paitsi suustaan, sieltä se ei ole herkkä lainkaan) ja se antaa anteeksi paljon ratsastajan virheitä. Toisin kuin maastakäsin, niin selästä Nolosta on tullut todella miellyttävä. Se on rohkea ja nopea, mutta kuuntelee kuitenkin ratsastajaa. Ainakin suurimman osan ajasta. Välillä ori toki ottaa ohjat omiin käsiinsä ja silloin ratsastaja ei voi muuta, kuin matkustaa. Kieltäytymistä tai muita sekoiluja ori ei selästä käsin harrasta, joka tekee siitä vain entistä miellyttävämmän ratsun. Ja Nolon rohkeus tulee esiin ilmiömäisellä tavalla maastoesteosuuksilla, sillä se on vauhdikas, varma ja kestävä menijä, joka ei pelkää mitään. Tämän hevosen kanssa maastot ja maastoesteet ovat oikea elämys. Eli siinä on myös syy, miksi käsiteltäessä näinkin kiukkuinen yksilö on saanut jäädä tontille: se on loistava ratsu, varsinkin kenttäratsastukseen. Toki Nolon kaunis väri ei ole ollut pahitteeksi sen oleskelulupaa uusittaessa... Sukutaulu» Isälinja: - evm
Huomaathan, että jos orilla on sukuselvitys, sen saa kopioida sen omille jälkeläisille ja niiden jälkeläisille (jne) (© Chao)! Jälkeläiset
My Monologue xx on käytössä jalostukseen myös ulkopuolisille. Kysy lisää lähettämällä sähköpostia. Toivomme, että kaikki jälkeläiset rekisteröitäisiin mahdollisimman pian syntymän jälkeen, jotta mahdolliset ominaisuuspisteet voivat periytyä. Virallinen jälkeläislista löytyy rekisterisivulta. Tätä oman sivun listaa päivitetään etupäässä tallin omien kasvattien osalta. Kilpailutulokset
Päiväkirjat
|