Moriarty FordKTK-kelp. ![]() Kuva © slawik.com (ostettu lisenssi) Moriarty Ford on virtuaalihevonen.
#7531 Morressa on monta huonoa puolta, se tuppaa olemaan huono kopio isästään. Ilmeisesti isän isä periyttää sekopäistä luonnettaan ja Morren isä jatkaa tätä hauskuutta omille varsoilleen. Morre uhkuu egoa ja orimaisuutta kilometrien päähän. Ja siitä kauemmas taas kantaa herran varsin innokas ääni - ainakin silloin kun näköpiiristä löytyy naisenergiaa. Välillä tallin henkilökunnalle suositellaan kuulosuojaimia Morren kanssa, orin huutelu kun saattaa puhkoa tärykalvot, tai ainakin väliaikaisesti halvaannuttaa ne. Kaikki käsittely Morren kanssa keskittyy oriin ohjaamiseen oikeaan suuntaan ja sen vahingoittamiskaluston (hampaat & kaviot) välttelyä parhaaksi katsomallaan tavalla. Morren mielyttämisen halu jää vain tammoihin. Ihmiset ovat oriille vain välttämätön paha, joiden ansiosta hänen kuninkaallinen korkeutensa pääsee nauttimaan päivän antimista. Mitään bondausta on Morren kanssa turha uneksiakaan, ihminen saa olla tyytyväinen jos selviää päivästään oriin kanssa ilman veren vuodatusta tai mustelmia suurempia vahinkoja. Morren suosikkipuuhaan kuuluu daamien ja syömisen lisäksi omatoiminen ulkoilu. Ori on varsinainen mestari karkaamaan niin karsinasta, tarhasta kuin ihmisen käsistä. Ei ole kerta eikä toinenkaan kun ori löytyy tammojen tarhan portilta daameja huudattamasta tai tallin ovelta aamuvarhain, kun tallityöntekijä tulee tekemään aamutallia. Myöskään juoksuttaessa Morre ei ole kaikista mukavin, eikä luottamusta herättävin kaikkine loikkineen ja pukitteluineen. Varustaminen käy myös kokopäivätyöstä oriin kanssa ja suurempien ihmisvahinkojen välttämiseksi Morre suositellaankin hoidettavaksi käytävällä sidottuna molemmin puolin. Sekään ei silti tarkoita, etteikö ori yrittäisi päästä ympärillään pyörivästä ihmisestä herkeämättä eroon. Jos saa Morren varustettua ilman vahinkoja voi jo taputtaa itseään olalle, koska se on tämän hevosen kanssa jo huippusuoritus. Miksi me sitten katselemme tällaista sekopäätä tallissamme? No koska Morre on a.) kaunis ja b.) kyvykäs. Ori on selästä käsin kuin tuuliviiri: niinä päivinä kun sillä on huono päivä, niin kaikki on huonoa. Mutta kun Morrelle sattuu hyvä päivä, niin oriin ego kantaa sen yli mistä vain. Silloin vain taivas on rajana. Puhtaasti sujahtavat maastoesteet, korkeat esteradat ja vaativa koulukin. Varsinkin jos lopussa kiitos seisoo ja herralle on tarjolla riittävästi kiitosherkkuja suorituksesta. Vaikka Morre onkin ratsu, joka ei anna mitään ilmaiseksi, niin kun sen saa keskittymään työntekoon ei ole silloin orin voittanutta. Morren iso ego myös kantaa sen rohkeasti yli kaikkien ihmisen keksimien esteiden, eikä oriin ego ole antanut periksi pelolle vielä tähän päivään mennessä. Maastoillessa sen sijaan jarrut Morrella ovat hetkellisesti - ja joskus pidempiäkin aikoja - varsin hukassa, mutta rohkean (tai riittävän hullun) ratsastajan kanssa ei ole mitään, mihin tämä hevonen ei pystyisi. Sukutaulu» Isälinja: J. Moriarty - Monster - evm
Huomaathan, että jos orilla on sukuselvitys, sen saa kopioida sen omille jälkeläisille ja niiden jälkeläisille (jne) (© Chao)! Jälkeläiset
Moriarty Ford on käytössä jalostukseen myös ulkopuolisille. Kysy lisää lähettämällä sähköpostia. Toivomme, että kaikki jälkeläiset rekisteröitäisiin mahdollisimman pian syntymän jälkeen, jotta mahdolliset ominaisuuspisteet voivat periytyä. Virallinen jälkeläislista löytyy rekisterisivulta. Tätä oman sivun listaa päivitetään etupäässä tallin omien kasvattien osalta. Kilpailutulokset
Päiväkirjat
|